LOADING...

 Zakończono Budowę Pieszo-Rowerowego Przejścia Podziemnego w Białymstoku
2024-05-10

Zakończono Budowę Pieszo-Rowerowego Przejścia Podziemnego w Białymstoku

Białystok, miasto dynamicznego rozwoju, kolejny raz stawia na rozbudowę infrastruktury komunikacyjnej. Zakończono budowę pieszo-rowerowego przejścia podziemnego pod torami PKP, co stanowi ostatni etap projektu “Intermodalny węzeł komunikacyjny w Białymstoku (centrum przesiadkowe wraz z korytarzami publicznego transportu zbiorowego)”. Inwestycja, sfinansowana w dużej mierze ze środków Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, ma zasadnicze znaczenie dla rozwinięcia infrastruktury komunikacyjnej oraz integracji różnych form transportu w mieście.

Budowa pieszo-rowerowego przejścia podziemnego stanowi odpowiedź na potrzeby bezkolizyjnego połączenia ul. Kolejowej i ul. Zwycięstwa z ul. Św. Rocha oraz centrum przesiadkowego przy dworcu PKP i PKS dla ruchu pieszego i rowerowego. Nowe przejście umożliwia również bezpieczny dostęp do peronów PKP. Osiąga ono imponujące wymiary: około 164 metrów długości, 8 metrów szerokości i 3 metry wysokości. Do jego budowy zużyto około 3600 m3 betonu konstrukcyjnego, 2000 m3 betonu niekonstrukcyjnego oraz 550 ton stali zbrojeniowej.

Realizacja inwestycji była możliwa dzięki współpracy z firmą STRABAG, która podpisała umowę w formule „projektuj i buduj”. Całkowity koszt budowy tunelu wyniósł ponad 50 milionów złotych, z czego blisko 34 miliony złotych pochodziło z dofinansowania z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

Oprócz budowy przejścia podziemnego, w ramach odrębnej inwestycji, zrealizowano również zadaszenia przejścia podziemnego pod torami kolejowymi. Całkowita wartość tej inwestycji wyniosła ponad 5,6 miliona złotych, z czego ponad 3,7 miliona złotych stanowiło dofinansowanie z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

Budowa pieszo-rowerowego przejścia podziemnego stanowi zakończenie realizacji projektu „Intermodalny węzeł komunikacyjny w Białymstoku (centrum przesiadkowe wraz z korytarzami publicznego transportu zbiorowego)”. Projekt ten miał na celu zwiększenie wykorzystania transportu miejskiego oraz integrację różnych form transportu w aglomeracji białostockiej.

Przemysław Tuchliński, zastępca prezydenta Białegostoku, podkreśla, że to przedsięwzięcie przynosi korzyści wszystkim użytkownikom dróg oraz transportu zbiorowego w mieście. Oczekuje się, że przyczyni się również do promocji komunikacji miejskiej oraz doprowadzi do spadku natężenia ruchu samochodowego, poprawiając jakość życia i zdrowia mieszkańców.

Dzięki realizacji tego kompleksowego projektu, Białystok zyskał nowoczesną infrastrukturę transportową, która sprzyja integracji różnych form transportu i stanowi istotny krok w rozwoju miasta.

źródło: bialystok.pl

Poprzedni Post

II Międzynarodowy Festiwal Metastasio bez…

Następny Post

Infolinia wsparcia dla dzieci i…

post-bars