LOADING...
W ramach ogromnej inwestycji Rail Baltica, która obejmuje modernizację i rozbudowę linii kolejowej na trasie Warszawa – Białystok, kolejny etap prac zbliża się do końca. Mieszkańcy gminy Szepietowo mogą już cieszyć się nowym wiaduktem nad torami kolejowymi przy przystanku Szymbory, który z pewnością poprawi bezpieczeństwo i ułatwi komunikację.
Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt, o wartości 25 milionów złotych, korzysta z wsparcia unijnego instrumentu CEF “Łącząc Europę”. Nowy wiadukt, mający 95 metrów długości i jezdnię o szerokości 7 metrów, umożliwia mieszkańcom przemieszczanie się bezkolizyjnie nad torami, eliminując konieczność oczekiwania przed zamkniętymi rogatkami przejazdu kolejowo-drogowego.
Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podkreśla, że wiadukt to tylko jeden z elementów większej całości inwestycji. Wraz z dwupoziomowym skrzyżowaniem zbudowano także około 1 km dróg dojazdowych. Przystanek kolejowy w Szymborach został wyposażony w nowe perony, a dla podróżnych dostępny jest nowy parking na 42 miejsca, z dwoma miejscami dla niepełnosprawnych.
Warto podkreślić, że inwestycja Rail Baltica na polskim odcinku jest kontynuowana, a prace w gminie Szepietowo przyczyniają się nie tylko do poprawy dostępu do kolei, ale także do usprawnienia lokalnego transportu. Na stacji w Szepietowie podróżni korzystają z dwóch nowych peronów oraz przejścia podziemnego.
Projekt obejmuje również przebudowę i budowę ponad 18 km dróg, w tym ulicy Kolejowej w Szepietowie. W sumie sześć bezkolizyjnych skrzyżowań, z czego cztery są już gotowe, zwiększa bezpieczeństwo ruchu kolejowego i samochodowego. Wiadukt w Szymborach to jedno z 25 dwupoziomowych skrzyżowań planowanych na podlaskim odcinku linii Rail Baltica Czyżew – Białystok. Po oddaniu do użytku tego obiektu pozostaje jeszcze 13 innych, z których większość jest na ukończeniu.
Inwestycja, realizowana w ramach projektu “Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok” o wartości prawie 3,4 miliarda złotych, ma zakończyć się w tym roku. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnego instrumentu CEF “Łącząc Europę”. To ogromne przedsięwzięcie nie tylko modernizuje infrastrukturę kolejową, ale także integruje Polskę z europejską siecią transportową, otwierając nowe perspektywy dla rozwoju regionu.
źródło: bialystokonline.pl